FutureZone – Innovációs Központ

A T-Systems Magyarország Budafoki úti épületében található FutureZone Innovációs Központ a Cisco legújabb, IP alapú hálózati megoldásokra épül, így a videóra, a kollaborációs megoldásokra és adatközponti technológiára. A központban jelenleg folyó munka elsősorban e technológiák felhő alapú megoldásaira épít, míg a közeljövő projektjei között a zöld IT, a biztonságos wifi illetve az informatika innovatív egészségügyi alkalmazása szerepelnek.

A megújult Innovációs Központ feladatköre a T-Systems Magyarország ügyfeleit célzó szolgáltatások fejlesztésére, valamint demó- és képzési tevékenységekre terjed ki. A Magyar Telekom leányvállalataként működő T-Systems Magyarország Budafoki úti épületében kialakított centrumot, a FutureZone-t a legújabb Cisco-technológiákkal szerelték fel, így egyebek mellett a Cisco TelePresence virtuális tárgyalóval, a Cisco Webex együttműködéses platformmal, a Cisco Unified Communications egységes kommunikációs rendszerrel és a Cisco UCS egységes adatközponti megoldással. A központban használt Cisco TelePresence tárgyaló révén a szakemberek a világ több mint 200 városával teremthetnek kapcsolatot és férhetnek hozzá a Cisco nemzetközi termék- és szolgáltatásfejlesztési szakértői erőforrásaihoz.

FutureZone – Nézzen a jövőbe!

Hálózati megoldások, Bring Your Own Device

Minden informatikai rendszer alapja a megbízható hálózat. A mobileszközök terjedésével egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a WiFi megoldások is, hiszen a szabadság, az, hogy bárhol és bármikor elérjük adatainkat a legfontosabb szemponttá vált a technológiai megoldások tervezése során. A legutóbbi időkben az a trend is egyértelművé vált, hogy a felhasználók az egyébként magáncélra vásárolt és használt – elsősorban mobil – eszközeiket (tabletek, okostelefonok) a vállalat számára végzett munkára is szeretnék használni. Ez egyrészt előny a cég informatikai szervezetének, hiszen ezek beszerzésére, javítására stb. nem kell erőforrásokat áldoznia, de egyben kihívás is, hiszen a legféltettebb céges adatok magáneszközökre kerülnek. A FutureZoneban a BYOD minden aspektusát, a hálózati eléréstől, a biztonsági megoldásokon át a kommunikációs és desktop munkakörnyezet megvalósításáig – élőben mutatjuk be.

Számítógépes rendszerek

A FutureZone innovációs központ alap infrastruktúra, VCE Adatközponti megoldás A VmWare, Cisco és EMC gyártók stratégiai szövetséget kötöttek, a FutureZone alapinfrastruktúrája (adatközpont) az általuk kialakított referenciamodell alapján épül fel. Itt olyan újszerű műszaki megoldásokról beszélünk, amelyek megváltoztatják a jelenlegi adatközpontok hálózati és szerveres kialakítást. A VCE megoldása az alábbi előnyöket biztosítja:

  • 50%-kal növeli a storage hatékonyságát
  • 40:1 arányú szerverkonszolidációt biztosít
  • 70%-kal csökkentheti az áramellátási és hűtési költségeket
  • 95%-kal csökkenti a magas rendelkezésre állás, 70%-kal a katasztrófatűrő rendszer kialakításának költségét
  • 80%-kal csökkenti a menedzsment költségét
  • Garantált, megbízható, ellenőrzött adatközpontot biztosít

Az adatközpontok területén ma kezd elterjedni a helyi hálózatok (LAN-ok) és a tároló hálózatok (SAN-ok) összefonódásának trendje. Ez a két terület nemrég még éles határral volt elválasztva, de ma a vezető gyártók mindannyian az FCoE (Fiber Channel over Ethernet) technológiára teszik a voksukat. A Cisco ezen a területen is élenjáró, a FutureZoneban is az Ő megoldásukat ismerheti meg.

Videókommunikáció

A kép és hang egyidejű átvitelével megvalósított kommunikáció lehetősége már régóta foglalkoztatja az emberiséget, a videokonferencia-megoldások területe azonban mindössze húszéves múltra tekint vissza. Az ISDN-technológia megjelenése lendületet adott ezen rendszerek elterjedésének, mivel a kapcsolt vonalakon nagyon megbízható adatkommunikációs összeköttetés valósítható meg. Az ebből a technológiából adódó hátrányokat - magas kommunikációs költségek, kezelés körülményessége, gyenge képminőség, vonalszakadások – az ügyfelek annak idején kénytelenek voltak elnézni. A mai internetprotokollon alapuló videokonferencia-megoldások megjelenése azonban gyökeres változást hozott.

Az együttműködést támogató rendszerek – a multinacionális cégek mellett – a hazai, országosan több telephellyel rendelkező vállalatok, intézmények számára is számos előnyt kínálnak. Már egy kevesebb telephellyel rendelkező cég számára kialakított videokonferencia-kapcsolat is fontos szerepet tölthet be, akár napi szinten is. Az említett szervezetek körében már kialakult az igény az ilyen megoldások használatára, ezért várhatóan a bevezetések újabb hullámára kerül majd sor.

Ne gondoljuk azonban, hogy a videokonferencia kizárólag a vállalatok belső egyeztetéseinek eszköze. Rendelkezésre állnak azok a technikai megoldások és szolgáltatások, amelyek a videokommunikációt a cégek és partnereik, beszállítóik, ügyfeleik közötti kommunikáció első számú eszközévé emelik.

Ezekkel a videókonferencia-megoldásokkal a vezetők lényegesen gyorsabban hozhatnak döntéseket, hiszen az ilyen – akár fájlmegosztást is támogató – rendszerek segítségével gyakorlatilag korlátlanul egyeztethetnek a döntés-előkészítésben részt vevő munkatársakkal. A véleménycsere az együttműködést támogató egyéb eszközökkel (levelezés, azonnali üzenetküldés vagy telefonhívás útján) sokszor túl körülményes, vagy egyáltalán nem megoldható, a gyakori személyes találkozók lebonyolítása pedig időigényes és drága. Ilyen esetekben a videokonferencia-megoldások használata gyorsabb és költséghatékonyabb megoldást jelent, hiszen kiváltható a személyes találkozók és hosszú utazások többsége. A FutureZone-ban a videokommunikációs eszközök teljes palettája megtalálható a PC-s megoldásoktól a high-end telepresence rendszerekig.

Néhány, a FutureZone-ban felvetett és megoldott, illetve megoldásra váró kérdés:
Felhasználási szempontok alapján hogyan tud egyszerűen kezelhető módon együttműködni két vagy több, különböző gyártótól származó, különböző minőségi paraméterekkel rendelkező, különböző sávszélesség-igényű videokonferencia-rendszer?
Hogyan illeszthető be a videokonferencia a vállalati kommunikációs infrastruktúrába mindenki számára elérhető módon?
Hogyan lehet minden vállalati felhasználó számára a saját igényeinek, munkakörének megfelelő videokonferencia-szolgáltatást biztosítani?

Egységes kommunikáció

Néhány évvel ezelőtt számtalan kérdés merülhetett fel bennünk, ha munkatársunkkal, partnerünkkel szerettünk volna megbeszélni valamit. Ott ül-e az asztalánál, otthon van-e, nincs-e éppen útközben? Aztán megjelent a mobilkommunikáció, és soha nem látott sebességgel rajzolta át a „térképet”. A kérdések egy kicsit megváltoztak: Olyan helyzetben van-e a partnerünk, hogy felveheti a telefont? Tárgyal éppen, és ki van kapcsolva? Esetleg le van némítva készülék?

Eleinte a visszahívás sem volt lehetséges, hiszen a számot nem jelezte ki a telefon, a hangpostát pedig csak ritkán hallgattuk le. Később a mobillefedettség mindenkit elért, a készülékek egyre kisebbek és használhatóbbak lettek: Majd megjelentek az e-mailek és a vállalati alkalmazások is.

Ezzel párhuzamosan a vállalati telefonrendszerek tekintetében egyeduralkodó lett az IP telefónia. Nagyon nagy tudású, kiváló komfortot nyújtó asztali telefonokat használunk, egyre intelligensebb funkciókkal és nagyobb, látványosabb kijelzővel, amelyek a hangkommunikáció legkényelmesebb eszközeivé váltak. Mindezek mellett egyre nagyobb teret hódít a videókommunikáció, amely nemcsak a vállalati költségcsökkentés egyik eszköze, hanem egy új – a folyamatos, közvetlen és személyes egyeztetésen alapuló – vállalati kultúra jelképe is.

Mit tegyek, ha tőlem távol dolgozó kollégámmal közösen szeretnék dolgozni egy bonyolult táblázaton? Olyan webkonferenciás szolgáltatást veszek igénybe, amellyel akár egy tucatnyian is tudunk ugyanazon a dokumentumon munkálkodni.
Ön eligazodik ebben a világban? Mindig tudja, hogy a kollégáit milyen módon érheti el?
Önt is mindig mobilon keresik, még akkor is, ha az asztalánál ül? Volt már olyan helyzetben, hogy egy döntéshez valamit gyorsan meg kellett volna néznie, de nem volt a számítógépe közelében? Bosszankodott már amiatt, hogy beosztottját csak a harmadik telefonszámon éri el? Előfordult már Önnel is, hogy szeretett volna a kollégája szemébe nézni egy fontos telefonbeszélgetés közben?

Ha a fenti kérdések bármelyikére is igennel válaszolt, akkor az egységes kommunikációs területen végzett fejlesztéseink eredményei Önt is érdekelni fogják, akár az Ötelephelyére telepített szerveren, akár Felhő modellben megvalósítva kívánja igénybe venni a kommunikációs szolgáltatást.

IT biztonság

Egy cég legfontosabb, leginkább védendő értékei közé tartozik azon adatvagyon, amelynek illetéktelen felhasználása a legsúlyosabb következményekkel járhat akár a mérhető közvetlen kár, akár a cég image-ának gyengülése következtében. Az elmúlt időszakban a Magyarországon is növekedő kiberbűnözés érezhetően megemeli a vállalati adatbiztonság kockázatait.

Adatszivárgásról akkor beszélünk, ha tetszőleges kommunikációs csatornán jogosulatlanul hagyja el üzleti értéket képviselő vagy magántermészetű adat a vállalatot. Egy szervezet biztonságos és folytonos működése szempontjából a belső munkatársak lényegesen nagyobb fenyegetést jelentenek, mint a szervezet határain kívülről elkövetett támadások.

Ezek közül is kiemelkedő helyen szerepel a bizalmas adatok szándékolt vagy véletlen kiszivárogtatása, mivel egy ilyen jellegű incidens a közvetlen anyagi hatásokon túl az üzleti pozíció, illetve az ügyfelek bizalmának elvesztését, rosszabb esetben a jó hírnév sérülését is eredményezheti.

A bizalmas információk védelméhez egyre kevésbé elégséges a klasszikus, fájlrendszerbeli jogosultságokon alapuló hozzáférés-ellenőrzés. A biztonsági kihívásokra válaszolva új szemléletmóddal, a hagyományos módszereknél sokkal tágabban értelmezve kell az adatok lehetséges szivárgási útvonalait felderíteni, illetve az ellenintézkedéseket megtenni.

A DLP (Data Loss Prevention) olyan technológiák összessége, amelyek elsődleges feladata, hogy megakadályozzák a vezetés által stratégiailag kritikusnak vagy fontosnak nyilvánított adatok kiszivárgását a szervezettől. A rendszer figyeli a lehetséges szivárgási csatornákat beleértve a pendrive-okat, laptopokat, nyomtatókat vagy mobiltelefonokat.

Az RSA DLP megoldásával elejét vehetjük az alábbi adatszivárgási incidenseknek:

  • érzékeny adatok nyomtatása hálózati nyomtatóra, image writerbe,
  • érzékeny adatok kiküldése e-mailben,
  • érzékeny adatok feltöltése webre, fájlmegosztóra,
  • érzékeny adatok feltöltése külső adathordozóra,érzékeny adatok vágólapra helyezése.

Mindemellett lehetőség van az adatszivárgási incidensek nyomon követésére, valamint a bizonyítékok begyűjtésére.

Manapság természetes, hogy a munkahelyeken Internet-hozzáférés és e-mail postafiók áll a munkatársak rendelkezésére. A partnerekkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartás, az üzleti tranzakciók lebonyolítása, a hírek és az információk megszerzése mind az Internet-elérés és levelezés függvénye. Az internetes böngészés vagy a levelező rendszer kontrollmentes használata azonban humán, IT-biztonsági, infrastrukturális, de akár jogi természetű kockázatokat is rejthet. Egyre nagyobb és gyakoribb kockázatot jelent ugyanis a vállalati információk Interneten keresztül történő kiszivárgása, kiszivárogtatása.

A phishing támadások, az ellenőrizetlen letöltések, illetve a kéretlen levelek, vírusok, kémprogramok és más, rosszindulatú kódok bejutása a vállalati hálózatba óriási biztonsági kockázatot jelentenek. A hagyományos határvédelmi megoldások tehetetlenek az ilyen veszélyekkel szemben, hiszen az adattartalom a szokványos, szabványos csatornákon (e-mail-, illetve webes forgalomként) közlekedik. Az Internet magáncélú felhasználása így nemcsak a termelékenységet rontja, de hatással lehet a hálózati sávszélesség hatékony kihasználására is. Az illegális, jogsértő tartalmak letöltése és használata ellen a szerzői jogvédő szervezetek egyre keményebben lépnek fel. A vállalatoknak is komolyabban kell venniük a jogsértésekből adódó kockázatokat.

Szolgáltatások a felhőből

A FutureZone fejlesztései igazodnak ahhoz a trendhez, hogy a vállalatok, intézmények egyre több szolgáltatást vesznek/vennének igénybe felhő modell alapján. Az Innovációs Központ összes megoldása felhőből működik olyan műszaki megoldásként, amit ügyfeleinknek is ajánlunk. A legjobb példa erre a hosztolt kommunikáció, vagy Hosted UC szolgáltatás, amely a legmagasabb műszaki színvonalú kommunikációs rendszert biztosítja ügyfélhez telepített szerver és beruházási költségek nélkül, rugalmasan, havidíjas formában. A FutureZone-ban fejlesztettük ki VideoGate szolgáltatásunkat is, amely videokonferencia infrastruktúrát biztosít a felhőből, szoros integrációban a Magyar Telekom távközlési szolgáltatásaival.

Kapcsolódó tartalmak

 Szabó   Péter

Kapcsolat

Szabó Péter

Szenior értékesítési konzultáns , T-Systems Magyarország

Névjegy mentése QR kóddal

Megosztás