Menedzselt informatikai biztonsági szolgáltatás

Menedzselt informatikai biztonsági szolgáltatás A Menedzselt Informatikai Biztonsági Szolgáltatások (MIBS) igénybevétele az ügyfeleink számára lehetőséget biztosít mindazon informatikai biztonsági tevékenységek szolgáltatásként történő igénybevételére, amelyek hatékony és megbízható végrehajtása speciális, magas szintű, naprakész informatikai biztonsági szaktudást és többéves szakmai tapasztalatot igényel, ezáltal lehetővé téve számukra a működési költségeiknek a csökkentését.

A szolgáltatás részét képező tevékenységek biztosítják a felügyelt rendszerek biztonsági állapotának nyomon követését és kiértékelését, egy esetleges biztonsági incidens bekövetkezése esetén az incidens mielőbbi elhárításának támogatását, valamint a biztonsági sérülékenységek preventív jellegű feltérképezését és kiiktatását:

A komplex szolgáltatáscsomag egyes szolgáltatásai modulárisan, az egyedi igényeiknek megfelelően választhatóak ki és kombinálhatóak!

Milyen tevékenységekre terjednek ki a szolgáltatások?

  • Biztonsági események rendszeres, folyamatos feldolgozása
    A szolgáltatás az ügyfeleink rendszerében keletkező naplóesemények követésére, feldolgozására, kiértékelésére, incidensek feltárására és jelzésére, valamint jelentések készítésére terjed ki.
    Az események gyűjtése és feldolgozása mind az ügyfél rendszerében, mind az események T-Systems felügyeleti központjába történő továbbításával biztosítható.
    A szolgáltatás az ügyfél igényeknek megfelelően az események rendszeres időközönként (napi/heti/havi), vagy folyamatosan történő (5x10, 5x24) feldolgozásával is igényelhető.
  • Biztonsági események incidenskezelésének támogatása
    A szolgáltatás részeként szakembereink az események feldolgozása során fontosnak, vagy kritikusnak ítélt biztonsági események esetén az előzetesen elkészítésre/egyeztetésre kerülő incidenskezelési eljárásrendnek megfelelően értesítik az ügyfél által megadott, az incidens elhárításához szükséges szakembereket.
    Ezen felül szakembereink szakértői távoli támogatást biztosítanak az ügyfeleink szakemberei számára az incidens elhárítása során.
  • Biztonsági rendszerek távmenedzsmentje
    Ügyfeleink rendszerében található biztonsági hardver- és szoftvereszközöknek távolról, rejtjelezett csatornán keresztül történő felügyeletére és teljeskörű konfigurálására terjed ki a meghatározott konfigurációmenedzsment eljárásoknak megfelelően.
  • Biztonsági események elhárítása aktív beavatkozással
    A szolgáltatás keretén belül nemcsak a bevont eszközök felügyelete, hanem a felügyeleti tevékenység során észlelt kritikus incidens felmerülésekor, az ügyfél rendszerében található biztonsági eszközök szabályrendszerei vagy beállításai is távolról módosítódhatnak, így az észlelt incidens preventív jellegű elhárítása is megtörténik.
  • Biztonsági sérülékenység feltáró szakértői szolgáltatások:
    A biztonsági sérülékenységeket feltáró szakértői szolgáltatások az ügyfél teljes rendszerére vagy előre meghatározott rendszerkomponensekre vonatkozóan kiegészítő, külön eseti/rendszeres díj ellenében igényelhetőek.
    • Biztonsági szakértői konzultáció
    • Naplóesemény kezelési stratégia, eljárásrend kialakítása
    • Sérülékenység vizsgálat
    • Etikus hack/Penetration testing
    • Megfelelőségi (compliance) vizsgálat és jelentéskészítés
    • Frissítések/biztonsági javítások követé
    • Sérülékenységek követése
 Tóth   Tibor

Kapcsolat

Tóth Tibor

kompetenciaközpont vezető - Hálózati megoldások, T-Systems Magyarország

Névjegy mentése QR kóddal

Megosztás