DRBbank

DRB Bank

A DRB Dél-dunántúli Regionális Bank Zrt.-ből, az Észak-magyarországi Regionális Bank Zrt.-ből, a Buda regionális Bank Zrt.-ből és a Dél-dunántúli Takarék Bank Zrt.-ből álló, a működési területükön jelentős szerepet betöltő regionális pénzintézeti cégcsoport.

circle_shape

A kihívás

  • Magas komplexitású ICT infrastruktúra létrehozása és üzemeltetése országos hálózatban, pénzügyi szolgáltatóknál – emelt szintű biztonsági és rendelkezésre állási követelmények teljesítésével.
  • Egyedi fejlesztésű hitelintézeti szoftverrendszer üzemeltetése, fejlesztése és támogatása.
  • Microsoft levelezőrendszer és más funkciók üzemeltetése és támogatása.
  • Mindezekre kiterjedő monitoring rendszer és biztonsági funkciók üzemeltetése.
  • A Magyar Nemzeti Bank által támasztott követelményeknek való megfelelés.
  • A megoldást megelőzően jellemző volt a heterogén elavult környezet, amely alacsony rendelkezésre állás mellett magas költséggel volt üzemeltethető. További nehezítő körülmény volt a nem megfelelő minőségű adatkapcsolati és távközlési hálózat, amely a redundanciát is nélkülözte.
vegyi_shape

A megoldás

  • A gyulai kórház mind az e-MedSolution, mind a HISCOM rendszert használta, az aradiban csak a HISCOM kapcsolódott a meglévő román orvos-informatikai rendszerhez. A projekt 2012 októberében indult és 2013 áprilisában ért véget. Ezen belül négy hónapig tartott a két rendszer összekapcsolása a HISCOM-mal.
  • Gyulán a rendszereket hét helyszínen telepítettük (a központi kórházban, a tüdőszanatóriumban, a gyermekkórházban, a fürdő- és rehabilitációs kórházban, a szeghalmi és a mezőhegyesi kórházakban). Ezek a kórházak együtt mintegy 1300 ággyal rendelkeznek, ehhez járul Aradon még hozzávetőleg 1000 kórházi ágy. A rendszernek Gyulán 870 felhasználója van, 58 kórteremben. A rendszer mintegy 200 diagnosztikai és járóbeteg-részleghez kapcsolódik.
  • Az e-MedSolution továbbfejlesztése is szükségessé vált a helyi viszonyoknak megfelelően. Többek között a fülészeti rendelőkben alkalmazott berendezéseket és a pulmonológián használt tüdőkapacitás-mérőket kellett implementálni.
  • A rendszer használatának betanítására oktatást is szervezett a
    T-Systems Magyarország: kisebb és nagyobb csoportokban, összesen 870 felhasználót (közöttük 215 orvost) és 3 rendszergazdát képeztünk ki.
serleg_shape

Az üzleti előny

  • A kialakított szolgáltatások megfelelnek a hazai és nemzetközi, köztük az uniós szabályozásoknak, továbbá az iparági ajánlásoknak (ITIL). A pénzintézetek informatikai integrálásával egységessé vált a szerver-infrastruktúra, ami gyorsabb ügyfélfolyamatokat (például internetbank, pénztárforgalom, számlaügyintézés, hitelügyintézés) tesz lehetővé.
  • A megoldás garantált, magas műszaki színvonalú fejlesztési és üzemeltetési hátteret biztosít, csökkentve a rendszerkiesések mértékét.
  • További lényeges előny a szervezetek számára az egykapus kapcsolattartás és az SLA-k szerinti működés, valamint a szolgáltatás elemek igénybevételével arányos díjazás és utólagos elszámolás.
Összes referenciánk