mav_logo_ok

MÁV-START Zrt.

A MÁV-START Zrt. Magyarország legnagyobb tömegközlekedési vállalata, amely elkötelezett az utasok minőségi kiszolgálása és komfortérzetének javítása iránt. A mintegy 14.500 munkavállalót foglalkoztató, személyszállítási tevékenységet végző MÁV-START Zrt.-be 2013-ban integrálódott a vasúti vontatási feladatokat ellátó MÁV-TRAKCIÓ Zrt., valamint a vasúti járművek javítását és karbantartását végző MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Az integrált MÁV-START Zrt. így minden olyan tevékenységet képes ellátni, amely közvetlenül az utazóközönség kiszolgálásához és a személyszállítási szolgáltatás magasabb színvonalú biztosításához szükséges.

vegyi_shape

A megoldás

  • Az elővárosi és InterCity vonatokra telepített, ingyenesen elérhető WiFi-szolgáltatás bevezetését azért valósította meg a MÁV-START Zrt., mert az utazási élmény növelése érdekében 21. századi kényelmi szolgáltatással kívánta tartalmasabbá tenni a vonaton eltöltött időt.
  • A vasúton utazók visszajelzései és a statisztikai adatok alapján folyamatosan növekszik az igény a vonatokon a díjmentes, vezeték nélküli internetelérésre. Az utasok a menet közbeni időt is aktívan, munkavégzéssel vagy szórakozással szeretnék eltölteni.
  • Ezért a MÁV-START Zrt. megrendelésére a Magyar Telekom-csoport a T-Systems Magyarország megoldását szállítva több mint 700 vasúti jármű WiFi-vel való ellátását végezte el, így évente akár 50 millió ember utazását teheti tartalmasabbá az ingyenes netezés lehetősége.
  • A fedélzeti Wireless-LAN-on keresztül elérhető ingyenes internethozzáférésnek köszönhetően a MÁV-START Zrt. utasai a vonatút alatt is olvashatják leveleiket, böngészhetnek okostelefonjukkal, táblagépükkel vagy laptopjukkal, hasznos munkát végezhetnek vagy éppen megoszthatják élményeiket, vagyis elérhetők maradnak az interneten keresztül is. Az utazás így nem válik „holt idővé”, tartalmasabb, szórakoztatóbb lehet, mint korábban.
  • A WiFi-kapcsolat központi adatkezeléséhez és rendszerfelügyeletéhez komplex rendszer kiépítésére volt szükség, és minden egyes vasúti kocsira különálló routert és mobilkapcsolatot kellett telepíteni.
  • A vasúti kocsikon lévő WiFi-kapcsolat adatforgalma a Magyar Telekom mobilhálózatán keresztül Közép-Kelet-Európa legnagyobb adatközpontján, a T-Systems Magyarország budapesti adatközpontján keresztül bonyolódik le, biztonságos és szabályozott körülmények között.
  • A rendszer kiépítése során számos kihívással kellett szembenéznie a T-Systems Magyarország és a MÁV-START szakembereinek. A berendezéseknek szélsőséges fizikai körülmények között (változó hőmérséklet, rázkódás), a speciális vasúti szabványoknak, tűz- és balesetvédelmi előírásoknak megfelelően kell működniük.
  • A rendszer magas rendelkezésre állását és jogszerű használatát nagyban javítja az internethozzáférés korlátozásának több szintű lehetősége. A cél az volt, hogy minden utas számára biztosított legyen az egyenlő feltételek melletti használat lehetősége. A sévszélességhez való igazságos hozzáférés érdekében korlátozni kellett a túlzott mértékű forgalmak generálását (FTP-szolgáltatás, videomegosztó portálok), illetve a veszélyes tartalmak le- és feltöltését.
  • Meg kellett oldani a berendezések működésének folyamatos monitorozhatóságát is, hiszen az esetleges meghibásodásokat a felhasználók észlelik ugyan, de a szolgáltató felé is meg kell történnie az azonnali visszacsatolásnak. A meghibásodásokat a monitoring rendszer automatikusan felismeri és jelzi a T-Systems Service Desknek illetve a MÁV-START Zrt. szakembereinek, így lehetővé válik a proaktív hibaelhárítás.
Összes referenciánk