mol_logo_2

MOL NYRT.

Az üzemanyagkártyás fizetés lehetőségét a MOL Nyrt. és leányvállalatai az egyszerűbb és áttekinthetőbb, készpénzmentes üzemanyag-vásárlás érdekében vezették be töltőállomásaikon. A T-Systems Magyarország által kialakított rendszer révén a MOL Nyrt. ügyfelei már 10 országban kényelmesen intézhetik az üzemanyag-vásárlást, mindezt egyetlen kártya segítségével.

vegyi_shape

A megoldás

  • Egy számos leányvállalattal rendelkező, nemzetközi cég számára, amely tömegesen bonyolít le határokon átívelő tranzakciókat, a mindennapi üzletmenet, az ügyfélkiszolgálás és a belső folyamatok gördülékeny működése szempontjából is elengedhetetlen egy hatékony, átlátható és rugalmas számlázó és elszámoló rendszer.
  • A MOL Nyrt. és leányvállalatai is hasonló kihívással találták szembe magát, amikor a korábban használt „dobozos” számlázási megoldás a tranzakciószám drasztikus növekedésével már-már kezelhetetlenül lassú számlázási performanciát nyújtott. A régi, bilaterális elszámolási rendszer fokozatosan elavulttá vált, amit még körülményesebbé és költségesebbé tettek a lokálisan eltérő számlázási megoldások. Országonként különböző számlaképeket alkalmaztak és az eltérő támogató rendszerek miatt a csoport szintű ügyfélkezelés (például kedvezmény-, illetve jutalékszámítás) is nehézkes és költséges volt. Az országokon túlnyúló, egyedi postázás miatt ráadásul az ügyfél több országból kapta a számláit, nem pedig egy helyről, egységesítve.
  • A T-Systems Magyarország kimondottan a vállalatra szabott megoldást fejlesztett a probléma megoldására az üzemanyagkártyás vásárlásokra tervezett központi számlázó és a tagvállalatok közötti elszámolást támogató rendszer (Fuel Card Billing and Clearing – FCBC) megvalósításával és bevezetésével. A központi rendszer a MOL Nyrt. 10 országban (Magyarország, Szlovákia, Csehország, Szlovénia, Ausztria, Románia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Olaszország) található leányvállalatai közötti elszámolást tette hatékonyabbá.
  • A T-Systems Magyarország FCBC megoldása a kártyás tranzakcióadatokat egy központi kártyamenedzsment-rendszertől kapja, amelynek főbb funkciói: a kártyás tranzakciók feldolgozása, díjazása, a kedvezmények számítása, a számlák előállítása, a számlázási adatok főkönyvi feladása, riportok készítése, settlementek előállítása, a résztvevő országok közötti pénzügyi elszámolás központi clearing house-on keresztül történő megvalósítása.
  • A nehezen áttekinthető bilaterális elszámolások helyett az új, egységes, központi számlázási megoldás átlátható vállalati folyamatokat teremtett. Nagy előnye, hogy minden tagvállalat a „sajátjaként” látja az aktuális bevételi és elszámolási adatait.
  • A transzparencia mellett ráadásul jelentős költségcsökkentéssel is jár, hiszen nemcsak az elszámolási költségek mérséklődtek a központi clearing house bevezetésével, de a postázási kiadások is csökkentek a számlanyomtatás központosításával. Az új rendszerben ugyanis nem az igénybevétel országában történik a számla nyomtatása, hanem az ügyfél egy fedlap alatt összesített számlacsomagot kap abban az országban, ahol a szerződését megkötötte, a postázás tehát egyszeri alkalommal és belföldi viszonylatban történik.
  • Az összehangolt rendszer jelentős időmegtakarítást is eredményez a cég számára: az akár több napos számlázási idő a vállalatcsoport egészére nézve mindössze 8 órára csökkent.
  • Az egységes rendszer nem csupán csoport szintű ügyfélkezelést vezetett be, de megbízható, központi adatszolgáltatást is lehetővé tett, amelyre összetett üzleti intelligencia-megoldások építhetők és a kontrolling számára is biztos alapokat nyújtanak.
  • Széleskörűen paraméterezhető rendszer jött létre, amelyben az akvizíciók is gyorsan implementálhatók. A „dobozos”, szolgáltatásként igénybe vett rendszerekhez képest a T-Systems Magyarország FCBC rendszerének nagy előnye, hogy az alapszoftverekben tárolt tudás a cégen belül marad, így bármilyen megrendelői oldalról indokolt változtatás gyorsan megvalósítható.
  • A rendszerben kialakítottuk az e-számla kibocsátás és a minden kártyatípusra kiterjedő, kölcsönös kártyaelfogadás lehetőségét, továbbá megteremtettük a feltételeit annak, hogy a jövőben becsatornázhatók legyenek a franchise-üzemanyagkutak elszámolási rendszerei is.
Összes referenciánk