volan

VOLÁNBUSZ

A VOLÁNBUSZ Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság több mint 80 éves múlttal rendelkező személyszállító társaság. A budapesti székhelyű, de országos tevékenységet folytató cég az egyik legnagyobb az országban működő, személyszállítást végző VOLÁN társaságok között. A MAVART néven 1927-ben alapított társaság kezdetben csak 30 autóbusszal rendelkezett, ma már közel 1000 járművel biztosítja szolgáltatását. A VOLÁNBUSZ Zrt. alaptevékenysége a menetrend szerinti autóbusz-közlekedés. A VOLÁNBUSZ Zrt. Budapestről napi mintegy 500 országos autóbusz-járatot közlekedtet az ország mintegy 100 városába, biztosítva így a megyeszékhelyek, valamint a legfontosabb régiók és kirándulóközpontok napi közvetlen és rendszeres kapcsolatát a fővárossal. Pest megyében a VOLÁNBUSZ Zrt. napi mintegy 5500 járat üzemeltetésével 184 város és község számára biztosítja az utazási kapcsolatot részben a főváros felé, részben a körzetközpontok és egyéb települések között.

circle_shape

A kihívás

  • A VOLÁNBUSZ Zrt. elővételi pénztáraiban egy elavult, a kor követelményeinek már nem megfelelő pénztári rendszer üzemelt. A pénztárak nem voltak egymással on-line kapcsolatban. Naponta frissítéssel történt az adatszinkronizáció. Bizonyos irányokra csak a kijelölt pénztárakban lehetett jegyet vásárolni.
  • Felmerült az igény egy olyan rendszer kialakítására, amelynek keretében bármelyik pénztárban lehet jegyet vásárolni bármelyik célállomásra, és a járatok telítettségét is jelzi. A jegyelővételi statisztikák segítségével pedig a járatok optimalizálása is megtörténhetett.
  • Az on-line nemzetközi jegyértékesítés lehetősége korábban is az utasok rendelkezésére állt, ám kizárólag a VOLÁNBUSZ Zrt. járataira, az Eurolines-éira azonban nem, amin a VOLÁNBUSZ Zrt. változtatni kívánt. Meg kellett oldani továbbá a nemzetközi jegyértékesítési redszer bekötését is az IRIS nemzetközi helyfoglalási rendszerbe, a nemzetközi jegyértékesítést és az értékesítési igényeket korábban ugyanis faxon keresztül továbbították.
vegyi_shape

A megoldás

  • A pénztári és internetes értékesítési adatok egy központi rendszerben elérhetőek.
  • Az értékesítési rendszerek paraméterezése egy Back-Office-on keresztül központilag történik.
  • Azonnali adatfrissítés a pénztári és internetes felületeken a menetrendi, illetve díjszabási adatok változásakor.
  • Pénztári és internetes értékesítésnél a tényleges viszonylatonkénti foglaltság adatok jelennek meg.
  • Rugalmas lekérdező felület, PDF, Excel kimenetek.
serleg_shape

Az üzleti előny

  • A pénztári és internetes értékesítési adatok egy központi rendszerben elérhetőek.
  • Az értékesítési rendszerek paraméterezése egy Back-Office-on keresztül központilag történik.
  • Azonnali adatfrissítés a pénztári és internetes felületeken a menetrendi, illetve díjszabási adatok változásakor.
  • Pénztári és internetes értékesítésnél a tényleges viszonylatonkénti foglaltság adatok jelennek meg.
  • Rugalmas lekérdező felület, PDF, Excel kimenetek.
Összes referenciánk