hl_4_3_panorama.svg
 

Fedezze fel és vizualizálja ügyfélhálózatát!

Az ügyfelek viselkedését nagyban befolyásolják kapcsolataik más ügyfelekkel, valamint az ügyfélkörön kívüli szereplőkkel. Például egy újonnan indított cég kockázatosabb, ha az alapítói felszámolási vagy csődeljárásban, illetve csalási ügyben korábban már érintettek voltak. Az az ügyfél pedig, akinek az ismerősei vettek már igénybe innovatív befektetési termékeket, nagyobb eséllyel lesznek fogékonyak hasonló termékekre.

A jelenleg a pénzintézetekben működő előrejelző modellek (portfólióértékelési besorolások, score-ok, igénylési és viselkedési modellek, csalást előrejelző modellek, keresztértékesítési előrejelzések) elsősorban az adott ügyfél tulajdonságait, illetve viselkedési jellemzőit veszik figyelembe.

A Panorama azonban az ügyfeleket a relációs környezetükben tudja kezelni, sőt az adatokat külső forrásokkal is bővíthetjük. Ez a funkció még hatékonyabbá teszi az elemzéseket, hisz ilyen információk feldolgozásával sokkal többet tudhatunk meg az ügyfelekről, és ez segíti viselkedésük előrejelzését. Az üzleti életben kialakult vevőhálózatok olyan óriásiak és komplexek, hogy hatékony ábrázolásukhoz és feldolgozásukhoz olyan nagy teljesítményű elemző eszközökre van szükség, mint a Panorama.

A Panorama használata:
egy csalásfelderítési példa

Korábbi elemzéseink igazolták, hogy a pénzügyi és biztosítási csalásokat olyan tranzakciókkal, illetve olyan káresemények kapcsán követik el, amelyek önmagukban kis eséllyel szúrnak szemet, összességükben azonban jelentős kárt okoznak. A csalások mögött jellemzően egy szűkebb elkövetői kör áll, amelyet hálózati kapcsolatok fűznek a csalárd tranzakciókhoz, illetve a korábban felderített csalásokhoz. Ha automatikusan figyeljük az új vagy ismeretlen ügyfél, partner kapcsolati hálóját, megtudhatjuk, hogy a hálózat tagjait fűzi-e kapcsolat ilyen körökhöz – így ugrásszerűen javíthatjuk a csalásgyanús ügyletek kiszűrésének hatékonyságát.

A Panorama főbb funkciói:

  • Egyszerű, magától értetődő felület, használatának elsajátítása külön képzést nem igényel.
  • Nem kell telepíteni, egyenesen a böngészőből indítható.
  • Az általunk vizsgálni kívánt ügyfelet gyorsan helyezhetjük a középpontba. Az ügyfelek és kapcsolataik tulajdonságai szövegbuborékokban jelennek meg a csomópontok és az élek felett.
  • Interaktív felület segíti a könnyed barangolást a hálózatban (az alhálózatokat csupán két kattintással kinyithatjuk, bezárhatjuk).
  • Szűrhetőek a kapcsolatok és a szomszédok tulajdonságai.

A Panorama elemző funkciói:

  • Értékesítéstámogatás
  • Lemorzsolódáselemzés
  • Kockázatértékelés: Ezzel a funkcióval nyomon követhetjük a kockázatértékelés szempontjából vizsgálandó ügyfeleket.
  • Mintázatfelismerés: Ezt a funkciót használva a felhasználó által meghatározott mintákat kereshetünk a hálózatunkban.
  • Útvonalkeresés: Az egyes ügyfelek közötti útvonalkeresést és elemzést használhatjuk a pénz útjának nyomon követésére, és így akár körbetartozási láncokat is felfedezhetünk.

A Panorama technikai adatai:

  • Több mint ezer Panoráma-ügyfelet kezelhetünk egyszerre.
  • Háromrétegű szoftverarchitektúra (adatbázis, webszerver, vékony kliens).
  • Személyre szabható grafikus felület.
  • Egyszerű belépés és authentikáció (Active Directory, LDAP).
  • Adattárház-kompatibilis relációs adatbázismodellre épült.
  • Könnyen integrálható a szervezet egyéb informatikai rendszereibe (a Panoráma gond nélkül integrálható mint a CRM -rendszer egyik komponense).

Még egy példa: a hitelek visszafizetésének elősegítése a Panorama használatával

A tranzakciós hálózatok segítségével olyan szimulációs elemzésekre is lehetőség van, amelyek megmutatják, hogy a hálózatba bizonyos ponton bekerülő összeg hova és milyen gyorsan terjed szét, illetve a pénz terjedésének hol alakul ki valamilyen akadálya. Ezzel felderíthetővé válnak a körbetartozási láncok, illetve ezeknek azon pontjai, melyeken a láncot ki lehet mozdítani úgy, hogy a felderített pontot megtámogatva megszüntetjük a körbetartozási láncot. Így nem az egész lánc fog késedelembe, csődbe jutni, hanem annak csak néhány tagja.

Lépjen velünk kapcsolatba