Legyél Te is informatikus!

Rendkívüli informatika óra középiskolai osztályoknak, hogy az informatikai és mérnöki pályák választására inspirálja a diákokat.

„Az informatika nem egy embertelen tudomány, hanem egy könnyen tanulható, kreatív nyelv, mely segítségével minden megvalósítható.”
(Rab Árpád kutató, Corvinus Egyetem)

Az informatika az élet minden területén jelen van, egyre nagyobb szerepet kapnak a gépek és a robotok, egyre több munkakörben elvárássá válik valamilyen szintű programozási készség. A digitalizáció sokkal több informatikust kíván, mint ahányan az országban az informatika területén dolgoznak, vagy azt tanulják.

A T-Systems több ezer fős csapatával Magyarország digitalizációján dolgozik. Ezért indítottuk el anyavállalatunkkal, a Telekommal és a HTTP Alapítvánnyal közösen 2015 őszén a Legyél Te is informatikus! programot. Azóta Telekomos és T-Systemses önkéntesek 58 település 210 iskolában jártak, 660 előadást tartottak az informatikáról összesen 28 ezer általános iskolai és gimnazista diáknak népszerűsítve az IT-s és mérnöki pályát.

Idén, 2019-ben megújítjuk a programot.

A Legyél Te is informatikus! programról:

Kiket várunk?

10 - 12. osztályos diákokat várunk a fővárosból és vidékről.

Hol?

Telekom - T-Systems Székház, 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.

Mit kínálunk?

2x45 perces rendkívüli informatika órára invitáljuk az osztályokat osztálykirándulás vagy pályaorientációs nap keretében.

Hány fős osztályt várunk?

Maximum 40 fős osztályt tudunk fogadni.

Mi a rendkívüli informatika óra programja?

  • Egy rövid előadáson a diákok megtudhatják, milyen a T-Systemsnél dolgozni, milyen informatikai fejlesztéseken dolgozunk épp, amelyekhez a diákok egyetemistaként már csatlakozhatnak majd.
  • A középiskolások pályaválasztási beszélgetésen vesznek részt emberi erőforrás területen dolgozó kollégáinkkal.
  • A diákok körbesétálhatnak hazánk legnagyobb és legújabb irodaházában, a Telekommal közös T-Systems székházban, ahol a munka szempontjából a legnagyobb érdekesség, hogy a távmunka révén már senkinek sincs állandó asztala.
  • Majd a gimisek meglátogatnak egy IT-s csapatot, beleláthatnak a munkájába, megtudhatják hányan, milyen feladatkörben dolgoznak. Kiderül számukra, hogy a T-Systemsben az informatikusok technikai eszközeik révén bárhol dolgozhatnak, nemcsak a székházban, hanem akár otthonukból vagy kedvenc kávézójukból. A projektekben bárhogy lehet dolgozni, egyetemistaként mint gyakornok, alvállalkozóként, munkatársként, partnerként, vagy akár digitális nomádként is. A csapatok tagjai bármikor dolgozhatnak, amikor nekik jó: hajnalban vagy akár éjjel.
  • A 3x45 perces rendkívüli informatikai órán résztvevőknek lehetősége nyílik arra, hogy az óra végén egy játékos tréningen ismerjék meg és tudatosítsák azokat a készségeket, amik elengedhetetlenek egy digitális vállalatban való sikeres működéshez.

A Legyél Te is informatikus! program a diákok mellett az informatika tanárokat is célozza. A T-Systems 4 éve támogatja a HTTP Alapítvány által infotanárok számára szervezett Informatikai Oktatási Konferencia megrendezését, ahol a digitalizáció legújabb trendjeiről a T-Systems vezérigazgató tájékoztatja a résztvevőket. A legújabb fejlesztéseket november végén mutatja be a cég az informatika tanároknak , a hazai legnagyobb infokommunikációs konferencia, a T-Systems Symposium keretében.

 

Milyen nálunk informatikusként?

erdey_levente_300x450.jpg

Erdey Levente, adatbázis szakértő, vezető IT architekt, T-Systems Magyarország Zrt.

Mi a legizgalmasabb kihívás számomra a munkakörömben?

Kihívásból több is van, de ami nekem a legfontosabb, az a sebesség: hogy lehet valami gyors, gyorsabb; hogy marad holnap is ilyen gyors. Hogy lehet olyan hatékony, hogy senkinek sem tűnjön fel az, hogy egy alkalmazás mögött mennyi adat van. Ha az ügyfél várakozik és homokórát lát, akkor nem vagyok elég jó.

Hogy lettem informatikus?

Őszintén? Azért lettem informatikus, mert nem vettek fel régésznek. Miért éppen informatikus? Mert matekból volt a legegyszerűbb jó felvételit írni. Itthon kaptam az alapokat, jártam egyetemre külföldön is, ahol adatbázisokkal és kombinatorikus optimalizációval foglalkoztam, mert még ott sem tudtam, hogy mit keresek én informatikusként a világban.A tanulástól vagy a diplomától nem lettem informatikus (azt hiszem): az ott kezdődött, amikor először leültettek tesztelni, hibát nyomozni, amikor megtanultam körbejárni a problémát. Még azt sem mondanám, hogy egyből az adatbázisokkal foglalkoztam, de lassan megtaláltam a helyem.

Miért szeretek informatikus lenni?

Szeretek? :) Van jó pár dolog, amit jobban szeretnék csinálni, de ehhez értek igazán, ebben vagyok a legjobb, és a véradáson kívül talán ezzel tudok a legtöbbet segíteni.Az adatok értékesek, mögöttük pedig mindig emberek vannak: ügyfelek, akik ránk bízzák az adataikat, kollegák, akik használják ezeket. Rendszerezni, tárolni, megvédeni, kiszolgálni a kéréseket mind olyan feladat, ami minden nap próbára tesz engem és még sok kollégámat.Ezen kívül: minden nap új kihívás, és ez nem sablon. Az adatbázisok naponta növekednek, a fejlesztők új lekérdezéseket írnak, a riportok naponta változnak. Új és újfajta adatbázisok születnek, amik többet tudnak rólunk és szokásainkról mint mi magunk. Ezeket megtervezni, üzemeltetni izgalmas kihívás.

Milyen szakmai sikeremre vagyok a legbüszkébb?

Néhány a sok közül: 200 ELMÜ alkalmazás felmérése, és elköltöztetése adatvesztés és jelentősebb kiesés nélkül egy migráció során. A teljes Magyar Telekom ügyféladat migrációja egy új rendszerbe. De minden olyan projektre büszke vagyok, ami sok ügyfelet érintett és nincs ott a hírekben.

 

bandi_zsuzsa_300x450.jpgBandi Zsuzsa, UX designer, elemző-tervező, T-Systems Magyarország Zrt.

Mi a legizgalmasabb kihívás számomra a munkakörömben?

Szakmailag az, hogy változatos témákkal találkozhatok. Foglalkoztam többek között: ügyiratkezeléssel, humán workflow-val, humánerőforrás kontrollinggal, teljesítményértékeléssel, ösztönzéssel, távollét-nyilvántartással, személytörzs kialakítással, betétbiztosítással, energiaértékesítéssel, banki kötelezőjelentés-készítéssel, számlázással, földgázszállítással és kockázatkezeléssel. Kicsit mindegyikbe bele kell kóstolni ahhoz, hogy az ügyfelek valóban elégedettek legyenek a szállított megoldással és élményként éljék meg a mindennapi használatot. Izgalmas kihívás új embereket megismerni és közös nevezőre hozni az ügyfelet és a fejlesztőt.

Hogy lettem informatikus?

Az iskolaválasztásban nagy szerepe volt az általános iskolai fizika tanáromnak, aki a reál, vagyis matek tagozatos gimnáziumot ajánlotta, azért mert ott sok a fiú.;) Nem tudtam pontosan mire gondol, de kíváncsi voltam, mi az a rettenetes dolog, amit a lányok nem választanak. Végül ez az alapozás indított el műszaki irányba, azon belül is műszaki menedzsernek tanultam a BME-n. Itt jöttek aztán szembe olyan tárgyak, amik bepillantást engedtek az informatika világába, és az egyik állásbörzén elvetődtem munkahelyem standja felé is. Innen már egyenes út vezetett az informatikai pálya felé, mert megláttam a kihívást abban, hogy olyan alkalmazások kifejlesztésében működhetek közre, amelyek megkönnyítik mások számára, hogy nagy mennyiségű adattal hatékonyan és gyorsan dolgozhassanak.

Miért szeretek informatikus lenni?

Mert olyasmivel foglalkozhatom, ami valóban kézzel fogható értéket teremt, még ha úgy tűnik is, hogy egész nap csak "egerészek".

Milyen szakmai sikeremre vagyok a legbüszkébb?

Nehéz választani, mert mindegyikre büszke vagyok, és igazából ezek nem csak az én szakmai sikereim, hanem a kollégáimé is, akikkel együtt dolgozom a projektek megvalósításán. A legbüszkébb talán a T-Systems saját fejlesztésű és használatú HR megoldására vagyok, amelynek nem csak tervezőjeként, hanem a fejlesztési projekt vezetőjeként már lassan 8 éve vesszük sikerrel az akadályokat és rengeteg pozitív visszajelzést kapunk. Másrészt büszke vagyok arra, hogy teljesítményem alapján kétszer is beválasztottak a T-Systems Tehetségprogramba.

 

Középiskolák, akik részt vettek már a megújított Legyél Te is informatikus! pályaorientációs programon:

  • Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola, Budapest
  • Árpád-házi Szent Erzsébet Gimnázium, Esztergom
  • Bajai SZC Türr István Gazdasági Szakgimnáziuma, Baja
  • BMSZC Neumann János Számítástechnikai Szakgimnázium, Budapest
  • BMSZC Trefort Ágoston Két Tanítási Nyelvű Szakgimnáziuma, Budapest
  • Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, Budapest
  • Ceglédi SZC Közgazdasági és Informatikai Szakgimnáziuma, Cegléd
  • Ceglédi SZC Szterényi József Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája, Monor
  • Eötvös József Gimnázium, Budapest
  • Jedlik Ányos Gépipari és Informatikai Szakgimnázium és Szakközépiskola, Győr
  • Pannonhalmi Bencés Gimnázium, Pannonhalma
  • Széchenyi István Szakközépiskola és Gimnázium, Százhalombatta
  • Szent Benedek Általános Iskola, Középiskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium Budaörsi Tagintézménye
  • Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Balassagyarmat
  • Szlovák Tanítási Nyelvű Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium, Budapest
  • VSzC Petőfi Sándor Gimnáziuma, Gépészeti Szakgimnáziuma és Kollégiuma, Aszód
  • Veres Pálné Gimnázium, Budapest
  • Veszprémi Ipari Szakközépiskola, Veszprém

A diákok mondták a programról:

  • „Izgalmas volt betekintést nyerni abba, hogy milyen körülmények között dolgoznak a nagyvállalatoknál.”
  • „Az épület nagyon modern, jó lenne itt dolgozni.”
  • „A pályaorientációs beszélgetésben elég sok új infót kaptam, nagyon tetszett.”
  • „Leginkább a székház bejárását élveztem, teljesen lenyűgözött az egész épület.”
  • „Számomra az volt a legemlékezetesebb, amikor a főszékben ülhettem, illetve kávézhattam jelenlegi munkatársakkal. :)”

Rólunk írták

Jelentkezés

A legyelteisinformatikus@t-systems.hu e-mail címen. A jelentkezőkkel személyesen felvesszük a kapcsolatot.

További programjaink középiskolásoknak:

Megosztás