Fraud menedzsment

Fraud menedzsment

Az azonnali fizetés és a PSD2 jogszabályok miatt a pénzintézeteknek az eddigi működésüket gyökeresen meg kellett változtatniuk. 7/24/365, 99,99%-os rendelkezésre állású fizetésforgalmi rendszereket szükséges működtetniük, amelyek szinte azonnal a hackerek és csalók célkeresztjébe kerültek. Úgy véljük, hogy a batch és az azonnali fizetések feldolgozásában rejlő különbségek miatt a hagyományos, nagy késleltetésű fraud menedzsment rendszerek, amelyek nem képesek leállítani a csalás gyanús ügyleteket, hosszú távon már nem jelentenek megfelelő megoldást. Az esetleges gyanús tranzakciók felderítésre eddig több óra állt a bankok rendelkezésére, az azonnali fizetés bevezetésétől kezdve viszont kevesebb, mint 1 másodperc. Ezalatt az idő alatt kell eldönteni egy tranzakcióról, hogy továbbengedik-e, vagy kiemelik. T-Systems rendszere ezt teszi lehetővé. 150 milliszekundumos válaszidővel dolgozva, valós időben képes dönteni arról, hogy egy adott tranzakció csalás-e vagy nem. Tesszük mindezt úgy, hogy Big Data alapokra helyeztük a megoldásunkat, az ennek megfelelő adatgyűjtéssel, profilozással és modellezéssel. Rendszerünk open-source technológiákon alapul, így bevezetési és üzemeltetési költsége jóval alacsonyabb, mint a tradicionális nagy gyártók termékei esetében. Termékünk megalkotásánál alapvető szempontként határoztuk meg, hogy „siló” megoldásként több üzleti területet is ki tudjon szolgálni a rendszer, komplex védelmet biztosítva a pénzintézeteknek:

  • Elektronikus pénzügyi csatornák Fraud védelme (AFR, SWIFT, eBank rendszerek, Electra)
  • Kártyarendszerek és elfogadói hálózat Fraud védelme
  • Pénzmosás és terrorista finanszírozás elleni védelem
  • Belső banki integritás védelem
  • Cyber Fraud védelem és alkalmazás naplók valós idejű vizsgálata

A megoldásunk két fő modulból áll, a következő funkciókkal:

1. Az "Online Fraud modul" az alábbikét kulcsfeladatért felelős:

  • Gyors válasz a fizetési műveletekre, jelezve, hogy a tranzakció csalás gyanús vagy nem.
  • Komplex korrelációs szabályok alkalmazása a műveletek kiértékelésére, kontextus adatok segítségével.

2. Az "Analitikus Fraud modul" kiemelt funkciói:

  • Hosszú távú adatkezelés és adattárolás.
  • Nyers adatok elemzése a releváns információk kinyerése céljából.
  • „On the fly” adatgazdagítás.
  • Fraud minták azonosítása.
  • Ügyfél, kártya, kereskedő, és egyéb üzleti profilok és viselkedési minták felépítése és eltérő viselkedés azonosítása.
  • Önkiszolgáló grafikus felület a dashboardok és ad-hoc elemzések számára, felhasználók által szabad paraméterezési lehetőségekkel.

Kiegészítő modulok:

  • Saját ticketing rendszer, vagy már implementált workflow alkalmazáshoz történő integrációs modul.
  • Action modul, amely automatikus számla, ügyfél, kártya, eszköz tiltásért és értesítésért felel (SMS, email) szabály alapon, felhasználó szinten szabadon paraméterezve.

Rendkívüli figyelmet fordítunk az azonnali fizetési és a PSD2 irányelveknek megfelelő rendszerek támogatására és működtetésére, különösen azért, mert döntő jelentőséggel bír a pénzintézetek működésében. A T-Systems Magyarország ügyfélszolgálata 24/7/365 elérhető, a Help Desk-kel párhuzamosan tapasztalt szakember csapat dolgozik annak érdekében, hogy azonnal el tudják kezdeni a kritikus fontosságú problémák elhárítását.

Megosztás