AD felmérési szolgáltatás 1280x450

Active Directory (AD) felmérési szolgáltatás

Active Directory (AD) felmérési szolgáltatásunk során felmérjük ügyfeleink infrastrukturális lehetőségeit, melyek alapján feltárjuk, hogy mely alkalmazásokat érdemes összekapcsolni az Azure Active Directoryval (AAD) és a felhőbe migrálni. Az infrastruktúra AD‑szempontú feltárásával pontos képet kapunk ügyfelünk jelenlegi on‑premise AD‑felépítéséről. Azonosítjuk azokat az elemeket, amelyek segítségével tervezhetővé válnak a migrációs folyamatok és költségek.

AAD‑felmérésünk eredményeképpen ügyfelünk iránymutatást kap a Microsoft felhőalapú identitás- és hozzáférés-kezelési szolgáltatásának jobb kihasználásához, amellyel megkönnyítheti és átláthatóvá teheti alkalmazottai bejelentkezését és hozzáférését például a Microsoft 365, a Azure Portal és több ezer más SaaS‑alkalmazáshoz, valamint optimalizálhatja a vállalati hálózaton és az intraneten lévő alkalmazások és a saját szervezete által fejlesztett felhőalapú alkalmazások elérését.

Szolgáltatásunk üzleti előnyei

  • Szolgáltatásunk segít az infrastrukturális lehetőségek azonosításában, melyek révén kiderül, hogy mely alkalmazásokat érdemes migrálni a felhőbe.
  • Feltárja a migrációs kockázatokat, meghatározza a visszaállási lehetőségeket.
  • Azonosítja az Azure Active Directoryhoz (AAD) történő kapcsolódási lehetőségeket, konszolidációs és migrációs igényeket.
  • Szolgáltatásunk keretében tanácsot adunk, hogyan tud az ügyfél egyszeri bejelentkezéssel belépni minden programba.
  • Javaslatot teszünk arra, hogy hogyan lehetséges az önkiszolgáló jelszómódosítási lehetőséget beállítani, és ezáltal felszabadítani a Helpdesk-erőforrásokat az ilyen jellegű feladatok alól.

A szolgáltatás lépései

Az Active Directory felmérési szolgáltatás során teljeskörűen, két fázisban átvilágítjuk a meglévő on-premise AD-infrastruktúrát és a komponenseit, azok működési környezetét és céljait:

  1. Feltárás és felmérés fázisa: áttekintjük és dokumentáljuk a meglévő AD-infrastruktúrát és annak elemeit azok működési környezetével és migrációs lehetőségeivel együtt.
  2. Kiértékelés fázisa: összegezzük a felmérés eredményét és tisztázzuk a szükséges lépéseket.

A szolgáltatás keretében natív eszközöket használunk és konzultatív interjúkat folytatnunk a pontos megértés érdekében.

A szolgáltatás tartalma

  • Az ügyfél által megjelölt on-premise AD-infrastruktúrafeltérképezése, felmérése.
  • A címtárkiszolgálókat futtató fizikai és virtuális eszközök felmérése.
  • A címtár-architektúra, -hierarchia vizsgálata.
  • A címtárobjektumok és a hozzájuk kapcsolódó házirendek(policyk) elemzése.
  • A meglévő rendszerkomponensek felhős készültségi szintjének felmérése.
  • Azon lépések azonosítása, amelyek végrehajtása elengedhetetlen egy potenciális felhőmigrációs projektmegkezdése előtt.

A kiértékelés eredményéről, a lehetséges továbblépési(konszolidációs és migrációs) lehetőségekről dokumentációt készítünk, melyet egy konzultáció során részletesen megbeszélünk az ügyféllel.

További információkért forduljon ügyfélmenedzseréhez, vagy írjon szakértőinknek a cloudsolutions@t-systems.hu e-mail-címre!

Megosztás