A Disaster Recovery mint
szolgáltatás (DRaaS) egy felhőalapú mentési szolgáltatási modell, amely
felhőalapú erőforrásokat használ az alkalmazások és az adatok védelmére, hogy a
napi munkamenet biztosított legyen katasztrófa esetén. Teljes rendszerszintű védelmet
nyújt a szervezetek számára, lehetővé téve ezzel az üzletmenet-folytonosságot
hiba esetén.
Milyen katasztrófahelyzetek fordulhatnak
elő?
A DRaaS megfelelő konfigurálásával lehetséges – ténylegesen egy vagy két „gomb” megnyomásával – a kritikus informatikai eszközök feladatának átadása alternatív felhőalapú szolgáltatásoknak. Ez annyit tesz, hogy az ön végfelhasználói a kritikus informatikai rendszereket pár perc vagy óra alatt el tudják érni. Ismervén a leállás magas költségeit, a DRaaS gyors megtérülést és nyugalmat garantál azzal, hogy lehetővé teszi az informatikai csapat munkatársai számára, hogy bármekkora kiesés esetén gyorsan visszaálljanak a megszokott munkamenetre.
A DRaaS megoldás lehetővé teszi cége számára, hogy az adatközponti (szerverszobai) környezet jelentős meghibásodása esetén az üzleti funkciók a felhőből percek leforgása alatt ismét működőképessé váljanak. Ugyanez a helyreállítás mentésből több napot vesz igénybe, mivel először a működőképes hardverkörnyezetet kell biztosítani, ráadásul ez jellemzően napokban mérhető adatvesztéssel is jár, amit az ön üzleti folyamatai, partnerei nem viselnek el. Ez jelenti a különbséget egy jelentős üzleti kiesés vagy csőd és a rövidebb idejű informatikai kiesés között.
A hagyományos DR tőkeintenzív, és ez olyan költség, amely pár évente új beruházást igényel, jelentős közvetlen és közvetett költségekkel együtt. A DRaaS ezzel szemben felhőalapú megoldás, így a másodlagos készenléti visszaállítási helyszín skálázható, és növekedésének ütemével párhuzamosan nőnek a költségei.
A DR-tesztelés segít
azonosítani a hiányosságokat a visszaállítási képességben, amelyet arra
fejlesztettek ki, hogy katasztrófaesemény után a rendszer visszaálljon, ezáltal
biztosítva a folyamatos vagy csaknem folyamatos üzleti működést. Időközönkénti
tesztelésre van szükség ahhoz, hogy észrevegyük a változásokat a személyek,
üzleti folyamatok, alkalmazások és a technológiai infrastruktúra területén. A műszaki tesztelés
mellett segítünk megalkotni a katasztrófaeseményt követő forgatókönyvet
felelősökkel, szerepekkel. Szimulált folyamati teszteléssel biztosítjuk, hogy
ne csak a műszaki rendszerek helyreállása történjen meg, hanem az érintett
szereplők is rutinosan kezeljék a katasztrófahelyzetet, és a megfelelő
döntéseket a megfelelő gyorsasággal hozzák meg. Ezen folyamatokat összhangba
hozzuk az ön cégére érvényes szabályozásokkal, biztosítva azt, hogy egy esetleges
audit kapcsán ne jelentkezzenek további nem várt kiadások és feladatok.
Szakmai
tanácsért forduljon szakértőinkhez:
DRaaS@t-systems.hu