Jövőbe mutató kollaborációs megoldás - Cisco Spark
A kommunikáció digitális
formája az üzleti életben, a vállalati működésben nélkülözhetetlen. Az informatikai
rendszerek terjedésével, a távmunka és a régiókon átívelő együttműködés
erősödésével egyre inkább szükség van olyan hang illetve videó alapú
kommunikációs megoldásokra, melyek elősegítik a dolgozók, partnerek közötti
együttműködést és támogatják a közös munkát.Az e-mail kommunikáció azonban napjainkban már olyan méreteket öltött,
melyek feldolgozása időigényes, kevésbé hatékony a kategorizált, témánként
besorolt üzenetváltással szemben. A vállalati kommunikációs megoldások akkor
tudják nyújtani az elvárt támogatást, ha együttműködve a vállalati
rendszerekkel akadálytalanul rendelkezésre állnak, eszköztől, szerepkörtől,
földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül, azonos tartalommal.
A Cisco Spark teljesen új
megközelítést alkalmaz az együttműködés területén. Egyszerre nyújt személyes
kommunikációs, csoportmunka és videokonferencia felületet, mellyel hatékonyabbá
tehető a kollégák, partnerek közötti kommunikáció, elkerülhető az e-mailek
tömeges küldéséből, fogadásából eredő túlterheltség. A Cisco Spark felhő alapú,
teljes körű üzleti együttműködést biztosító szolgáltatás, mely lehetővé teszi
üzenetek küldését, megbeszélések szervezését, hang illetve videó kommunikációt
egyetlen felületről: bárhol, bármikor, bárkivel. A CiscoSpark™ szolgáltatást a Cisco biztosítja, az értékesítést a Cisco
minősített kollaborációs partnere, a T-Systems Magyarország Zrt. végzi. A Cisco
Spark szolgáltatás a Cisco Collaboration Cloud környezetében üzemel. Az
alkalmazás célja a csoportmunka gyorsítása és eredményességének javítása az
információk és a csapattagok összefogása révén.
A Spark üzleti üzenetküldő alkalmazás, konferenciaszolgáltatás és telefonrendszer
egyetlen alkalmazásban. A Spark szolgáltatás megváltoztatja a kommunikáció
módját: ahelyett, hogy külön kezelnénk a hívásokat, üzenetváltásokat és
konferenciabeszélgetéseket, a Spark alkalmazással olyan állandó kommunikációs
teret nyerünk, ahol bármikor egyetlen kattintással válthatunk személyes vagy
csoportos üzenetet, kezdeményezhetünk és fogadhatunk hang illetve
videóhívásokat, csatlakozhatunk megbeszélésekhez, ütemezhetünk virtuális
találkozókat. A kommunikáció során lehetőség nyílik fájlmegosztásra a
hatékonyabb közös munka érdekében. A kommunikáció története visszanézhető, az
üzenetváltások visszakereshetők.
A Cisco Spark szolgáltatás elemei
- Csevegés funkció
(Messaging):
Az állandó csevegő szoba a Cisco Spark szolgáltatás központi eleme,
amely kitűnő mobil élményt nyújt. A biztonságos virtuális tér lehetővé teszi a
csoportos vagy privát tárgyalásokat, döntések előkészítését és a napi szintű
csoportmunkát.
- Megbeszélések (Meeting):
Kapcsolattartás egy csoport tagjai és az Ügyfelek között, azzal az
előnnyel, hogy a megbeszélések előtt, alatt és után is lehetőség van az
üzenetváltásra és tartalommegosztásra a Cisco Spark Message alkalmazással.
Egyszerűen szervezhet vagy csatlakozhat megbeszélésekhez, akár az irodában vagy
otthon tartózkodik, éppen úton van vagy egy tárgyalótermi videokonferencia
berendezés előtt ül. A Cisco Spark két különböző szintű Meeting szolgáltatást
kínál.A Basic verzió lehetővé teszi, hogy azonnali megbeszélést szervezzünk hang-
illetve videókonferenciával támogatott képernyő-megosztás lehetőségével, bármelyik
Cisco Spark felhasználóval. Az Advanced verzió a WebEx® meetingek teljes funkcionalitását biztosítja, és használatával bárki
csatlakozhat a megbeszélésekhez bármilyen
eszközről, akár harmadik féltől származó rendszerekből is.
- Hívás (Call):
AA Cisco Spark egyben egy felhő-alapú telefonrendszer szolgáltatás is, amely
lehetővé teszi a hang- és videókommunikációt mobileszközök, szoftveres
kliensek, Cisco telefonok és tárgyalótermi videokonferencia rendszerek között.
Mindezt egyesíti a Cisco Spark Meeting és Message szolgáltatásokkal, hogy a
gyors munkavégzés egy új és jobb módját biztosítsa. Egyszerűen összeköthető a
nyilvános PSTN szolgáltatásokkal, illetve Hybrid szolgáltatásként integrálható
a már üzemelő Cisco alközpontokkal1.
1: A Cisco Spark Call
szolgáltatás a Cisco Unified Communications Manager, Cisco Business Edition6000 és 7000 alközpontokat, illetve a Cisco Hosted
Collaboration
Solution megoldást támogatja.
A Cisco Spark havidíjas szolgáltatás, mely minimum 1 éves futamidővel
rendelhető.