A kommunikáció digitális formája az üzleti életben, a vállalati működésben nélkülözhetetlen. Az informatikai rendszerek terjedésével, a távmunka és a régiókon átívelő együttműködés erősödésével egyre inkább szükség van olyan hang illetve videó alapú kommunikációs megoldásokra, melyek elősegítik a dolgozók, partnerek közötti együttműködést és támogatják a közös munkát.Az e-mail kommunikáció azonban napjainkban már olyan méreteket öltött, melyek feldolgozása időigényes, kevésbé hatékony a kategorizált, témánként besorolt üzenetváltással szemben. A vállalati kommunikációs megoldások akkor tudják nyújtani az elvárt támogatást, ha együttműködve a vállalati rendszerekkel akadálytalanul rendelkezésre állnak, eszköztől, szerepkörtől, földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül, azonos tartalommal.
A Cisco Spark teljesen új megközelítést alkalmaz az együttműködés területén. Egyszerre nyújt személyes kommunikációs, csoportmunka és videokonferencia felületet, mellyel hatékonyabbá tehető a kollégák, partnerek közötti kommunikáció, elkerülhető az e-mailek tömeges küldéséből, fogadásából eredő túlterheltség. A Cisco Spark felhő alapú, teljes körű üzleti együttműködést biztosító szolgáltatás, mely lehetővé teszi üzenetek küldését, megbeszélések szervezését, hang illetve videó kommunikációt egyetlen felületről: bárhol, bármikor, bárkivel. A CiscoSpark™ szolgáltatást a Cisco biztosítja, az értékesítést a Cisco minősített kollaborációs partnere, a T-Systems Magyarország Zrt. végzi. A Cisco Spark szolgáltatás a Cisco Collaboration Cloud környezetében üzemel. Az alkalmazás célja a csoportmunka gyorsítása és eredményességének javítása az információk és a csapattagok összefogása révén.
A Spark üzleti üzenetküldő alkalmazás, konferenciaszolgáltatás és telefonrendszer egyetlen alkalmazásban. A Spark szolgáltatás megváltoztatja a kommunikáció módját: ahelyett, hogy külön kezelnénk a hívásokat, üzenetváltásokat és konferenciabeszélgetéseket, a Spark alkalmazással olyan állandó kommunikációs teret nyerünk, ahol bármikor egyetlen kattintással válthatunk személyes vagy csoportos üzenetet, kezdeményezhetünk és fogadhatunk hang illetve videóhívásokat, csatlakozhatunk megbeszélésekhez, ütemezhetünk virtuális találkozókat. A kommunikáció során lehetőség nyílik fájlmegosztásra a hatékonyabb közös munka érdekében. A kommunikáció története visszanézhető, az üzenetváltások visszakereshetők.
A Cisco Spark szolgáltatás elemei
A Cisco Spark havidíjas szolgáltatás, mely minimum 1 éves futamidővel rendelhető.