ServiceNow megoldások a T-Systems Magyarország portfoliójában

A T-Systems Magyarország Zrt. a legnagyobb magyarországi rendszerintegrátor és infokommunikációs szolgáltató. A cég szerteágazó szolgáltatásportfoliójának egyik hangsúlyos eleme az IT szolgáltatásfelügyeleti (ITSM) megoldások szállítása.

Nem termékben, megoldásban gondolkozunk

Ekkora komplexitású projekteknél különösen fontos, hogy ügyfeleink számára nem termékeket, hanem megoldásokat kínálunk. Szolgáltatásaink lefedik a teljes fejlesztési és bevezetési folyamatot, a vállalat informatikai érettségi szintjének felmérésétől a szolgáltatásmenedzsment folyamatok megtervezésén át a támogató szoftverek telepítéséig, beleértve a folyamatos támogatást, fejlesztési és konzultációs szolgáltatásokat is.

ITSM bevezetési tapasztalataink

A Kommunikációs és Felügyeleti Rendszerek Kompetenciaközpont szakemberei számtalan ITSM projektet valósítottak meg, és mélyreható ismeretekkel rendelkeznek a piac legmeghatározóbb támogató eszközeiről. Munkájukat számos tanácsadó is segíti, akik az ügyféligények azonosítását és a folyamatok megtervezését végzik.

Jók között a legjobb – ServiceNow

A piacon kapható számos szolgáltatásmenedzsment támogató eszköz közül is kiemelkedik a ServiceNow felhő alapú, előfizetéses rendszerben elérhető megoldása, melyet portfoliónk stratégiai elemeként kínálunk ügyfeleinknek. A ServiceNow túlzások nélkül kiemelkedik képességeivel versenytársai közül, a Gartner értékeléseiben immár hatodik éve az élen végez.

ServiceNow

Az elemzők véleményét a piac is visszaigazolja, a ServiceNow az eladások alapján is évek óta piacvezető, dinamikusan növekedő részesedéssel (51,1% az ITSM eszközök kategóriájában (Gartner, 2019)), és rendkívül magas ügyfélmegtartási faktorral (97%).

Gartner - ITSM Market Share 2016

A ServiceNow felhő alapú platformja megszabadítja ügyfeleinket a költséges helyi infrastruktúra fenntartásának nyűgétől, használatához csupán egy böngészőre és internetkapcsolatra van szükség. Egységes platformja és architektúrája révén a hagyományos rendszereknél felmerülő frissítési és integrációs problémák jelentős része itt ismeretlen fogalom. Rendkívül rugalmas és testre szabható, így a bevezetési folyamat sokkal gyorsabb tud lenni, mint más termékek esetében – projektjeinknél általános a 3-4 hónapos élesbe állási idő.

ServiceNow alapú termékeink és szolgáltatásaink

Szolgáltatásaink lefedik a teljes fejlesztési és bevezetési folyamatot, a vállalat informatikai érettségi szintjének felmérésétől a szolgáltatásmenedzsment folyamatok megtervezésén át a támogató szoftverek telepítéséig, beleértve a folyamatos támogatást, fejlesztési és konzultációs szolgáltatásokat is

Tanácsadás, üzleti folyamatok felmérése és kialakítása

Szakembereink számos ServiceNow projekt bevezetésében vettek részt, kis és nagyvállalatoknál, az ipar valamennyi szegmensében, jól ismerik az iparági specialitásokat, szabványokat és bevált gyakorlatokat. Tapasztalatuk a garancia arra, hogy sikeresen támogassák ügyfeleinket az üzleti transzformációs és digitalizációs stratégiák megtervezésében és megvalósításában egyaránt. Akárcsak a megvalósítás során, itt is a kis lépések stratégiáját javasoljuk, gyorsan eredményt hozó, „quick win” projektfázisok révén, amelyek növelik a projektek elfogadását, ugyanakkor összhangban maradnak a távlati stratégiai célokkal.

Igény esetén teljeskörű segítséget nyújtunk a meglévő üzleti és informatikai folyamatok felmérésében, a vállalat informatikai érettségének meghatározásában, illetve a stratégiai fejlesztések és ütemtervek kialakításában.

Megvalósítás

Projektjeink során a ServiceNow és a TSM bevált implementációs gyakorlatait alkalmazzuk, agilis módszertan alapján. A megvalósítási projektek alapja a folyamatos visszajelzés, mind fejlesztői, mind megrendelői oldalról, ez a biztosítéka annak, hogy projektjeink az elvárt határidőn és költségkereteken belül, maximális ügyfélelégedettséggel fejeződjenek be.

A ServiceNow egyes alkalmazásait a vonatkozó iparági szabványok és ajánlások figyelembevételével fejlesztik, a felhasználók véleményét és ajánlásait maximálisan figyelembe véve. Mindez azt eredményezi, hogy akármelyik alkalmazás mellett is döntenek ügyfeleink, a lehető legkevesebb módosításra van szükség, hogy a rendszert kívánalmaik szerint testreszabjuk. (A legrégebbi és máig a leggyakrabban használt alkalmazás, a ServiceNow ITSM Suite például az ITIL ajánlások alapján készült, s ez az ITIL megfelelőség a garancia arra, hogy az alkalmazás módosítás nélkül támogatja az IT bevált gyakorlatait.)

Az agilis fejlesztési módszertan és a nagyfokú szabványkonformitás eredményeképpen a bevezetési folyamat komplexitásától függetlenül, az első, élesben használható rendszerverzió 3-4 hónap alatt kialakítható, ami tapasztalataink szerint a projektek belső elfogadásának és sikeres végigvitelének egyik legjobb biztosítéka.

Integrációk

A ServiceNow kiváló integrációs lehetőségeket biztosító alkalmazásplatform. A nagyszámú, gyárilag rendelkezésre álló integráción túl szakembereink bármilyen külső rendszer illesztését vállalják, legyen szó informatikai vagy üzleti alkalmazásokról, monitoring, ERM, HR vagy egyéb megoldásokról.

ServiceNow projektjeink

T-Systems OTP Bank Hellenic Bank
T-Systems OTP Bank Hellenic Bank
A T-Systems saját jegykezelő rendszerének kialakítása, mely több mint 3500 ügyfél számára biztosít hibabejelentési funkciókat. A projekt keretében az alapvető ITIL folyamatokon túl (incidens, probléma, változás és igénykezelés) szolgáltatáskatalógus, CMDB és SLA menedzsment került kialakításra, számos külső rendszer (címtár, rendszerfelügyelet) integrációjával. A bank informatikai működésének modernizálása érdekében új ITSM folyamatok megtervezése és megvalósítása, valamint a támogató ServiceNow rendszer bevezetése (incidens, igény, változás és tudáskezelés, CMDB és konfigurációkezelés). Ciprus második legnagyobb bankja számára egy korszerű ServiceNow alapú portál, illetve a támogató folyamatok (incidens-, probléma és változáskezelés, projekt és portfóliókezelés, valamint szolgáltatáskatalógus) kialakítása.

Egyéb nagyobb projektjeink

British American Tobacco Egis
Unicef Richter Gedeon
RWE GRNET