IP telefónia

Az IP telefónia – az elmúlt időszak vezető kommunikációs megoldása – a vállalat már kiépített informatikai hálózatára épülő telefonrendszer, melyen keresztül a hangkommunikáció is IP alapon kerül továbbításra. Térnyeréséhez hozzájárul az a nagyfokú rugalmasság és hatékonyság-növekedés, melyet a megoldást használó vállalatok tapasztalnak üzleti folyamataik és az üzemeltetés terén.

IP telefónia

Napjainkban már a legtöbb szervezet rendelkezik saját informatikai LAN, esetleg WLAN hálózattal, így a korosodó, hagyományos telefonhálózattal rendelkező alközponti rendszerek cseréje is rentábilisan kivitelezhető, nem igényel plusz hálózatfejlesztést.

Az IP telefónia lehetővé teszi, hogy a vállalat minden dolgozója számára azonosan magas szintű kommunikációs szolgáltatásokat biztosítson függetlenül attól, hogy a központi irodában, regionális telephelyen, vagy távolról dolgoznak, esetleg mozgásban vannak.A gyártók a rendszer rugalmasságát kihasználva széleskörű portfóliót építettek ki, hogy minden felhasználó részére megtalálható legyen az ideális végponti megoldás.

Mik az IP telefónia előnyei a hagyományos telefonrendszerekkel szemben?

  • Egyszerűbb használat
    A készülékek menürendszere a vállalati és dolgozói igények szerint testre szabható, így egyszerű használatot biztosít.
  • Egyszerűbb adminisztráció
    Az adminisztrációs felületen keresztül egyszerű a felhasználók kezelése, hozzáadása, adataik megváltoztatása.
  • Testre szabható alkalmazások
    A telefonok kijelzőjén megjeleníthetett információ igény szerint alakítható, figyelembe véve a felhasználók preferenciáit, a vállalati kultúrát, működést.
  • Mobilitás, rugalmasság, hordozhatóság
    Az IP telefónia a végpontok rugalmas konfigurálása révén egyszerűen és gyorsan költöztethető. A felhasználói mobilitás legmagasabb szintjén a munkatársak bármely végkészülékbe bejelentkezhetnek saját hozzáférésükkel, és azokat sajátjukként használhatják.
  • Bővíthetőség
    Az IP telefónia önmagában biztosít platformot újabb szolgáltatások bevezetésére. Egy alapszolgáltatásokkal rendelkező IP telefonrendszerből egyszerűen, néhány szoftver és hardver elem hozzáadásával kialakítható contact center.
  • Integrált rendszer
    Az IP telefónia minden egyéb, a szervezetnél már használt informatikai alkalmazáshoz illeszthető, valamint lehetőséget nyújt olyan infokommunikációs (ICT) szolgáltatások bevezetésére, melyek a hagyományos távközlési szolgáltatásokat is magukban foglalják.
  • Költség-megtakarítás
    Alacsonyabb telepítési, karbantartási és üzemeltetési költségek.
  • Közvetlen, díjmentes hívás a telephelyek között.
    Központosított hívásvezérlés a telephelyek számára, azaz elegendő egyetlen vezérlő-intelligencia telepítése, amelyhez a telephelyek távolról kapcsolódhatnak, biztosítva ezzel az azonos szolgáltatási szintet.
  • Távoli hibakezelés.
    Mivel a hangátvitel „mindössze” az egységes informatikai hálózat egy szolgáltatása lesz, az üzemeltetést ugyanaz a csoport is képes ellátni, amely a vállalat IP hálózatáért felelős.

Preferált gyártóink: Cisco, Alcatel-Lucent, Unify

Információtár