IP telefónia
Az IP telefónia – az elmúlt időszak vezető kommunikációs
megoldása – a vállalat már kiépített informatikai hálózatára épülő
telefonrendszer, melyen keresztül a hangkommunikáció is IP alapon kerül
továbbításra. Térnyeréséhez hozzájárul az a nagyfokú rugalmasság és
hatékonyság-növekedés, melyet a megoldást használó vállalatok tapasztalnak
üzleti folyamataik és az üzemeltetés terén.
Napjainkban
már a legtöbb szervezet rendelkezik saját informatikai LAN, esetleg WLAN
hálózattal, így a korosodó, hagyományos telefonhálózattal rendelkező alközponti
rendszerek cseréje is rentábilisan kivitelezhető, nem igényel plusz hálózatfejlesztést.
Az IP telefónia lehetővé teszi, hogy a vállalat minden
dolgozója számára azonosan magas szintű kommunikációs szolgáltatásokat
biztosítson függetlenül attól, hogy a központi irodában, regionális
telephelyen, vagy távolról dolgoznak, esetleg mozgásban vannak.A gyártók a rendszer rugalmasságát kihasználva széleskörű
portfóliót építettek ki, hogy minden felhasználó részére megtalálható legyen az
ideális végponti megoldás.
Mik az IP telefónia előnyei a hagyományos telefonrendszerekkel szemben?
- Egyszerűbb használat
A készülékek menürendszere a
vállalati és dolgozói igények szerint testre szabható, így egyszerű használatot
biztosít.
- Egyszerűbb adminisztráció
Az adminisztrációs felületen
keresztül egyszerű a felhasználók kezelése, hozzáadása, adataik
megváltoztatása.
- Testre szabható alkalmazások
A telefonok kijelzőjén
megjeleníthetett információ igény szerint alakítható, figyelembe véve a
felhasználók preferenciáit, a vállalati kultúrát, működést.
- Mobilitás, rugalmasság, hordozhatóság
Az IP telefónia a végpontok
rugalmas konfigurálása révén egyszerűen és gyorsan költöztethető. A
felhasználói mobilitás legmagasabb szintjén a munkatársak bármely végkészülékbe
bejelentkezhetnek saját hozzáférésükkel, és azokat sajátjukként használhatják.
- Bővíthetőség
Az IP telefónia önmagában
biztosít platformot újabb szolgáltatások bevezetésére. Egy
alapszolgáltatásokkal rendelkező IP telefonrendszerből egyszerűen, néhány
szoftver és hardver elem hozzáadásával kialakítható contact center.
- Integrált rendszer
Az IP telefónia minden egyéb, a
szervezetnél már használt informatikai alkalmazáshoz illeszthető, valamint
lehetőséget nyújt olyan infokommunikációs (ICT) szolgáltatások bevezetésére,
melyek a hagyományos távközlési szolgáltatásokat is magukban foglalják.
- Költség-megtakarítás
Alacsonyabb telepítési,
karbantartási és üzemeltetési költségek.
- Közvetlen, díjmentes hívás a telephelyek között.
Központosított hívásvezérlés a
telephelyek számára, azaz elegendő egyetlen vezérlő-intelligencia telepítése,
amelyhez a telephelyek távolról kapcsolódhatnak, biztosítva ezzel az azonos
szolgáltatási szintet.
- Távoli hibakezelés.
Mivel a hangátvitel „mindössze”
az egységes informatikai hálózat egy szolgáltatása lesz, az üzemeltetést
ugyanaz a csoport is képes ellátni, amely a vállalat IP hálózatáért felelős.
Preferált gyártóink: Cisco, Alcatel-Lucent, Unify
Információtár